Multiperkusista, performer, improwizator, twórca dźwiękowy i doktor sztuki. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej, nowej, eksperymentalnej jako solista i kameralista.
Jego zainteresowania repertuarowe ogniskują się wokół muzyki multiperkusyjnej i intermedialnej. Obejmują zarówno nowo zamawiane kompozycje, utwory ostatnich dwóch dekad, jak również klasykę literatury. Często skupia się na zagadnieniach post-instrumentalnych, pracy z obiektami i na cielesności wykonawstwa. Interesuje go przełamywanie praktyk tradycyjnych/akademickich i eksplorament. Tworzy autorską muzykę na pograniczach gatunków – “Lupnik”, “Komentarz eufemistyczny”, “Seeking Mother”. Zajmuje się swobodną improwizacją, performansem instrumentalnym, tworzeniem i wykonawstwem muzyki w spektaklach tanecznych (“Manhattan”, “MISSPIECE”) i spektaklach teatru dramatycznego (“Art of Living”, “Niemęski”, w których to produkcjach performuje role sceniczne).
Publikował w magazynie o muzyce współczesnej Glissando i w Ruchu Muzycznym. Współpracował m.in. z Pierrem Jodlowskim, Sarą Nemtsov, Trondem Reinholdtsenem, Matthew Shlomowitzem, Wojtkiem Blecharzem. Pośród jego najistotniejszych dokonań jest światowe prawykonanie koncertu “En Face” na perkusję solo, narratora i orkiestrę Sary Nemtsov, autorska transkrypcja noisowej kompozycji na perkusję i live-electronics “Form and Disposition” Zbigniewa Karkowskiego (wraz z Piotrem Peszatem), liczne recitale solowe i koncerty kameralne na najważniejszych festiwalach muzyki nowej (MaerzMusik Berlin, Darmstadt, Warsaw Autumn, Unsound, Musica Electronica Nova, Sacrum Profanum). Współtworzy zespoły: Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble (zdobywcy Ernst von Siemens Ensemble Prize 2021-22 i zespół rezydujący podczas Internationale Ferienkurse fur Neue Musik Darmstadt 2023) i Krakow Improvisers Orchestra, duety: z Pauliną Owczarek i z Michałem Lazarem (Surreal Voyagers).
Gościnnie koncertował z Hashtag Ensemble i Orkiestrą Muzyki Nowej. Współpracuje z Narodowym Starym Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Współpracował z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Wiele lat był członkiem Percurama Percussion Ensemble w Kopenhadze. Wykształcenie zdobył w Danii, Polsce, Austrii i Niemczech. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku i Królewskiego Konserwatorium Muzycznego w Kopenhadze, w renomowanej klasie prof. Gerta Mortensena, gdzie po studiach magisterskich ukończył prestiżową Soloist Class. Edukację uzupełniał na Internationale Ferienkurse für Neue Musik w Darmstadt, Academy for Contemporary Music impuls w Grazu, Ensemble Recherche Akademie we Fryburgu i IEMA. Pracę doktorską obronił na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, gdzie obecnie naucza w Katedrze Perkusji i Muzyki Współczesnej.
aleksanderwnuk.com
aleksanderwnuk.bandcamp.com
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |