Ania Karpowicz
Ania Karpowicz
flecistka

Flecistka, kuratorka, aktywistka.

Absolwentka studiów solistycznych w Hochschule für Musik Detmold w klasie Janosa Balinta i Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie Antoniego Wierzbińskiego. Laureatka ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych w Polsce i w Niemczech (1999-2015). Stypendystka „Alumni Verein” Detmold oraz trzykrotnie laureatka indywidualnego stypendium  artystycznego m.st. Warszawy.

Flecistka European Union Youth Orchestra, występowała w Royal Albert Hall (the PROMS), Berliner Konzerthaus, Concertgebouw, Zurich Tonhalle i wielu innych salach koncertowych Niemiec, Szwajcarii, Włoch, Danii, Łotwy i Kazachstanu koncertując jako muzyk orkiestrowy z takimi osobowościami jak Sir James Galway, Janine Jansen, Andrey Boreyko, Vladimir Askenhazy.

Specjalizuje się w mikro-projektach miejskich, realizowanych we współpracy ze społecznościami lokalnymi. W latach 2010-2012 prowadziła autorską scenę „Lokal Na Poważnie”. Jako kuratorka brała udział w cyklu koncertów „WawaParis1914” wraz z Mariuszem Kłubczukiem i Barbarą Kingą Majewską wprowadzając muzykę klasyczną do przestrzeni publicznej, także na zaproszenie festiwalu tworzenia przestrzeni miejskiej „War<So>Vie”. W 2015 roku zrealizowała cykl 12 podwórkowych warsztatów „Dźwiękolory” dla wspólnot lokalnych Śródmieścia. Projekt „Dźwiękolory” realizowany w Stacji Falenica otrzymał nagrodę portalu CzasDzieci „Złote Słoneczniki” dla najlepszych zajęć muzycznych w Warszawie.

Od 2003 roku Ania Karpowicz aktywnie współpracuje z kompozytorami, ma w swoim dorobku wiele prawykonań i 37 utworów jej dedykowanych.

W 2013 roku założyła kooperatywę muzyczną Hashtag Ensemble i kieruje jej pracami, realizując koncerty repertuarowe z muzyką XX i XXI wieku, a także angażując się w inicjatywy improwizatorskie i edukacyjne. Hashtag Ensemble występuje na festiwalach muzyki współczesnej, ale także gra z przechodniami na ulicy utwory L. Andriessena i improwizuje w starej cysternie na wodę. Grupa ma w dorobku płyty: improwizacyjne „Visegrad Songs” (2015), #WITKACY (2018) i repertuarowe #NetworkMusic (2018), „Trash Music” (2018), płyty ukazały się nakładem Requiem Records Opus Series. Hashtag Ensemble występuje na festiwalach muzyki nowej w Polsce i za granicą.

Ania Karpowicz jako solistka występowała na festiwalach: International Chamber Music Festival w Rydze, Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, Musica Electronica Nova, Poznańskiej Wiośnie Muzycznej i in., koncertowała w The Israeli Opera w Tel Awiwie, w Filharmonii im. A. Rubinsteina w Łodzi, w Filharmonii Świętokrzyskiej im. O. Kolberga, a także w salach koncertowych Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Hochschule für Musik Dresden, Folkwang Universitat der Künste Essen, Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina. Plany koncertowe Artystki na sezon 2019-2020 obejmują Polskę, Izrael, USA i Niemcy.

www.ania-karpowicz.com

Marek Bracha
Marek Bracha
pianista

Wszechstronny pianista wykształcony w Warszawie i Londynie.

Koncertuje z repertuarem muzyki klasycznej, który wykonuje na instrumentach współczesnych oraz tych z epoki. 

Współpracuje z polskimi kompozytorami poszerzając repertuar o nowe pozycje solowe, kameralne oraz z towarzyszeniem orkiestry. Ma w dorobku prawykonania utworów I. Zalewskiego, D. Przybylskiego, J. Bruzdowicz. M. Majkusiaka. Koncertuje na fortepianach historycznych, jak również prowadzi wykłady i warsztaty przybliżające problemy wykonawstwa historycznego (m. in. Akademia Fortepianów Historycznych w Lusławicach w 2017 roku). Swoimi koncertami na całym świecie (m. in. Chiny, Japonia, Włochy, Niemcy, Francja, USA, Wenezuela, Chile) popularyzuje muzykę polską. Jako solista współpracuje z takimi dyrygentami jak Jerzy Maksymiuk, José Maria Florêncio, Alun Francis czy Jacek Kaspszyk. Jako kameralista występuje z Tobiasem Kochem, Marcinem Maseckim, Maciejem Frąckiewiczem oraz zespołami Atom String Quartet, Royal String Quartet, Meccore String Quartet i in.

W lutym 2018 zadebiutował w Carnegie Hall w Nowym Jorku, wykonując utwory F. Chopina. W kwietniu tego roku wystąpił na 22. Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie. Jesienią pianista odbył trasę koncertową po Japonii, gdzie prezentował program zawierający stylizacje polskich tańców narodowych - Mazurków, Polonezów i Krakowiaków. Ten repertuar przedstawił również publiczności w Singapurze, Norwegii, we Francji oraz na Łotwie.

W styczniu roku 2019 pianista wziął udział w prawykonaniu Koncertu na flet i fortepian Mikołaja Majkusiaka. Koncert odbył się w Filharmonii Świętokrzyskiej. W styczniu i lutym odbyły się kolejne spektakle baletu „Dama Kameliowa” Johna Neumeiera, w którym pianista wykonywał na scenie TWON utwory F. Chopina.

Artysta jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie studiował pod kierunkiem Teresy Manasterskiej, Joanny Ławrynowicz i Alicji Palety – Bugaj. Pianista ukończył również z wyróżnieniem studia Masters of Music w Royal College of Music w Londynie w klasie Kevina Kennera oraz studia podyplomowe na fortepianie u Vanessy Latarche i na instrumentach historycznych u Geoffrey’a Goviera. 

Do dokonań fonograficznych pianisty należy wydana przez NIFC solowa płyta z utworami Fryderyka Chopina, oraz nagrana dla wytwórni CD Accord płyta "Modern Soul", na której Marek Bracha towarzyszy skrzypaczce Agacie Szymczewskiej. Płyta otrzymała nagrodę „Supersonic” magazynu Pizzicato. W 2019 ukaże się płyta "WarszeMuzik" z młodzieńczymi Mazurkami Mieczysława Wajnberga w interpretacji Artysty. 

Marek Bracha jest reprezentowany i rekomendowany przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.

www.marekbracha.pl